NoBlue

Bez tytułu (500 x 500 px) (512 x 512 px)

Jak niebieskie światło wpływa na wzrok i sen?

Niebieskie światło występuje naturalnie w przyrodzie. To ono utrzymuje nas w stanie czuwania w ciągu dnia.

Niestety z ekranów laptopów, smartfonów, komputerów i telewizorów otrzymujemy je w nadmiernej dla nas dawce.

Na domiar złego im nowsze urządzenia tym więcej niebieskiego światła emituje…
Ewolucyjnie nasze organizmy jeszcze się do tego nie dostosowały.

Jak światło niebieskie wpływa na nasz wzrok ?

Jedną z głównych dolegliwości są problemy ze wzrokiem. 

Bezpośrednio odczuwamy je jako zmęczenie oczu, suchość, pieczenie a nawet niewyraźne widzenie.

Niestety są też naukowe dowody na stopniowe uszkadzanie siatkówki i zwyrodnienie plamki żółtej.

Jak światło niebieskie wpływa na sen?

Nasz mózg odbiera niebieskie światło jako sygnał, że jest dzień czyli czas aktywności.

Nie produkuje więc melatoniny czyli hormonu prowadzącego do zaśnięcia. Melatonina między innymi obniża poziom ciśnienia i glukozy.

To właśnie dlatego większość osób nie może zasnąć po obejrzanym filmie na laptopie czy surfowaniu po Internecie.

W ciągu dnia mamy natomiast  problemy z koncentracją lub boli nas głowa.

Jak chronić oczy przed światłem niebieskim?

Możesz ograniczyć przyjmowaną dawkę niebieskiego światła na dwa sposoby:

Rodzaje okularów – jakie wybrać?

Jeśli chodzi o okulary NoBlue rozróżniamy dwa rodzaje :

  • Dzienne – Możesz używać ich cały dzień , szczególnie pracując przy komputerze lub grając w gry
  • Wieczorne – Zakładasz 3-4 godziny przed snem

Wybierając rozwiązanie zastanówmy się, które z nich będzie najbardziej komfortowe

Co da Ci korzystanie z filtrów i okularów?

Wprowadzając te niewielkie zmiany dłużej będziesz cieszył się zdrowym i wyraźnym wzrokiem.

To nasz najcenniejszy zmysł!

Lepszy sen pozwoli Ci lepiej się regenerować, a co za tym zyskasz lepszą koncentrację i więcej energii w ciągu dnia.